2003-as évad

Nagyon sok befektetett energia és szervezés eredményeképpen megvalósult, hogy a 2003-as Budapest Rallye-n és azóta a pécsi és a zempléni versenyen is három egyforma Fiat Stilo 1,6 indult előfutó autóként. Az autókat, valamint a Yokohama pályagumikat az S.P.Q.R. Rt. biztosította részünkre. Az autók széria jellegén a szervizünk (Kanyik Autó Szerviz) által fejlesztett, illetve felszerelt kipufogó rendszer javított.


A Stilo-k hibamentesen bírták a megpróbáltatásokat, melyben nagy segítséget nyújtott a Kanyik Rallye Team szervizcsapata is. Az utolsó két futamon a technikai felszereltséget és a munkát ez a gárda végezte. A precíz munkában a következők segítettek: Jasinszky Andrea a vendégek fogadásában, a csapat és vendégei ellátásában, Farkas Sándor, ifj. Kanyik Antal, Kovács József „Gerzson”, valamint Majoros József az autók „ellátásában” vette ki a részét.
Érdekes, és újszerű feladat volt „nagyon sietni” a mezőny előtt a széria fékkel, futóművel, motorral, bukócső és sisak nélkül. A sportszakmai feladatokon kívül nagy élmény volt újból összeülni a régen „nyugdíjba vonult” navigátorommal, Balló Palival. Mindketten jól éreztük magunkat a régi versenyzőtársak (Tóth „Gili”, Gaál Baba, Selmeczi Gyuri és Szél Attila) között.


A nézőknek volt a legnagyobb meglepetés a három sárga Fiat Stilo, ami akkor még az utcai forgalomban is újdonságnak számított. A Budapest Rallye-n még mindannyian ismerkedtünk az autóval és az előfutói feladattal, melyek közük most kiemelnék néhányat.
A pályák biztonságát ellenőriznünk kell, mi, előfutók megyünk át utoljára a mezőny előtt kb. 3-6 perccel, az autó adottságaihoz képest versenytempóban. Figyelünk az előjelző táblákra, a szalag kordonokra, a lassítókra, a nézők biztonságára, valamint az útviszonyokra is. Emellett természetesen népszerűsítjük az adott autót, jelen esetben a Fiat Stilo- t. Ezért ahol belefér egy kis „kézifékes” kanyar, erőmutatvány, vagy ugratón történő elugrás, azt biztosan nem hagyjuk ki. Szerencsére itt kamatoztatni tudjuk azt a sokéves versenyzői tapasztalatot, ami mögöttünk áll. Úgy hiszem, a mezőny nyugodt szívvel „állhat a gázon”.
A Mecsek Rallye- ra ismét felkészültünk, igazi örömautózás lett a versenyből. Ha a kedvenc árpádtetői gyorsaságim után a Stilo motorja mesélni tudott volna… Csak üveghang jött ki belőle. Megállapíthatjuk, hogy kiválóan vizsgázott az olasz márka.


2003-as évad