Kanyik Rally Team 2013
Ifj. Kanyik Antal - Balló Pál - Fiat Grande Punto R3D
RTE – CYEB Tatabánya Rallye 2013 – Beszámoló

Ismét harmadikként a célban!

Eseménydús felkészülés és egy befejezetlen verseny előzte meg ifj. Kanyik Antalnak és Balló Pálnak az idei Tatabánya Rallyen M/2-es kategóriában elért harmadik helyezését. Az Esztergom Rallyen kiállni kényszerülő páros mellé ezúttal odaszegődött a szerencse és a célvonalon mosolyogva száguldhattak át.

Lássuk, mi is történt Esztergomban:

Ifj. Kanyik Antal: - Nagyon jó kis versenynek ígérkezett az idei Esztergom Rally. Sok szép emlékem van erről a versenyről és szeretem az itteni pályákat. Sokat készültünk és teszteltünk, majd a versenyt megelőző héten megjött az alkatrész, amivel az autó végre készen állt a futamra. De volt ’B’ tervünk is arra az esetre, ha nem jön meg az alkatrész: beleülünk a Ladába...

- Az első gyors rajtjánál eltört a bal féltengelyünk és hosszú utat kellett volna megtenni egy kerék hajtással a szervizig. Így kiálltunk! Mióta versenyzek, ez volt a legrövidebb versenyem! Nem volt mit tenni, a kocsit megjavítottuk, összecsomagoltunk és haza mentünk. Tatabánya Rallyen ismét támadunk!

A Rali - Túra Bajnokság utolsó előtti 5. futama következett, a Tatabánya Rallye amit a fiúk már nagyon vártak, hiszen az Esztergomban kimaradt versenyautóban való szaunázást szerették volna bepótolni. Az időjárás azonban most kegyes volt a versenyzőkhöz, hiszen a hosszan tartó nyári forróság enyhülésével és a szombati esőzéssel éppen csak, hogy nem vizes úton kezdhették meg a vasárnapi harcot. Két ismert aszfaltos gyorsasági szakaszt, a Tatabánya – Rugógyári út és a Pusztavám – Oroszlány közti távot kellett háromszor teljesíteni a fiúknak.

Ifj. Kanyik Antal: - Elvonási tüneteink voltak hiszen már olyan régen versenyeztünk. A verseny hetén szerda este jött meg a kettő új féltengely. Össze raktam az autót, kipróbáltam, hogy nem feszül-e és, hogy minden rendben van. Körülbelül 5 km-et mentem vele, amikor eltört a nyeles tengely, ami az Eger Rally előtt lett berakva és egy gyári Sadev volt. Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek! Behúztuk a Puntót a műhelybe és aznap éjjel szétszedtem. Aztán azon gondolkoztam, hogy a Ladával nevezek be a kategóriánkba. Másnap átjöttek a szervizes fiúk, megvitattuk a dolgot és arra a döntésre jutottunk, hogy össze rakjuk az autót egy olyan tartalék nyeles tengellyel amiben 800 verseny km van. Hozzáteszem 2000 verseny km-nél kell cserélni. Megkockáztattuk, mégis a Puntóval megyünk és nem a Ladával!

- Sokat nem pihentünk a verseny előtt de a sok munka és bele fektetett energia meghozta a gyümölcsét. Tetszettek a pályák és jó itinert is írtunk. Vasárnap végre minden klappolt, így görcsölés nélkül állhattunk oda a rajtvonalhoz. Palival megbeszéltük, hogy a rajtokra odafigyelünk és amúgy úgy megyünk ahogy csak tudunk. Az első körben húzogattam a kézit de kellett az eredmény így utána próbáltam figyelni, hogy inkább máshogy oldjam meg a kanyarokat. Folyamatosan sikerült gyorsulni, csatáztunk Órai Balázsékkal és a végén közel tudtunk menni Ábrahám Zoliékhoz, ami jónak mondható.
A párosnak a verseny végére a harmadik helyet sikerült megszerezni és jelenleg a bajnokságban is a tabella harmadik helyét foglalják el. De azért, hogy az év végi értékelésben is a harmadik helyen maradjanak, keményen meg kell küzdeniük a Vác Rallyn. Így nagyon hiányoznak az egri futamon szerzett pontok, ahol felsorolták őket az M/3-as kategóriába, amit meg is nyertek. Ezt a győzelmet szívesen elcserélték volna a saját kategóriájukban elért második hellyel. Abban az esetben már bebiztosítva lenne az év végi harmadik helyük. Így viszont nagyon készülnek az évadzáró versenyre, ahonnan eddig csak jó emlékeket őriznek.

Köszönet a Kanyik Rally Team támogatóinak:
Kanyik Autó Szerviz, Exclusive Change, Exclusive Tours, Kvint-r Kft, Selénia motor olaj magyarországi forgalmazója az Elaforg Kft, Schőn gumiszerviz, Pentolt Kft,

Peremicki István Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.