2008 november - Mecsek Rallye

A Nyírádi második hely visszaadta a reményt,hogy a bajnokságban az év végén a harmadik helyen zárjunk, de ehhez igen sok feltételnek kellett teljesülni. Mivel nem csak rajtunk múlott ezért a következő taktikát választottuk:
-Maximális felkészülés,technikailag,itinerben,mentálisan
-Támadás az első perctől kezdve
-Totális összpontosítás és fegyelem

A Pécsi versenyek mindig jó emlékűek számomra ez is sokat segített a felkészülés során. Bekerült egy új pálya is amelynek az első része nagyon széles és sok egyenest tartalmaz de utána igazán tempós és technikás részek következnek.A többi pálya részben vagy egészben ismerősnek tűnt,bár tavaly nem mentünk,tehát a Stiloval tapasztalatlannak számítottunk. A már szokásos Pécs Plazás prológon Anti egyik főszponzorunkat autóztatta meg aki jól telljesített hiszen kategória első időt autóztak.
Szombat reggel rettentő izgalommal vágtunk a versenynek nemcsak a nagy tét hanem a változó időjárás miatt is.Sajnos az első és a második gyorsasági is etap lett egy-egy baleset miatt,szerencsére nem történt súlyos sérülés.Ezután a harmadik gyorsasági is etap lett,itt az út felületét hozták fel indokként,így fordulhatott elő,hogy délben még az egész kategória egyformán állt egy teljesített gyorsasági szakasz nélkül.
Az izgalom semmit sem csökkent de végre a negyedik gyorsaságin már versenyezhettünk. Véleményem szerint elég jól átszaladtunk (egyforma idő Kőváry Barna R3-asával)de a bajnokságban 1 ponttal mögöttünk álló Lévai Feri megvert 3 másodperccel. Kettőzött figyelemmel és elszántsággal rajtoltunk el a soron következő 24km-es pályán és sikerült hibamentesen átérni.A beíró után visszaszaladtam,hogy megnézzem Feriék idejét bár Anti mintha az út szélén kereket cserélni látta volna őket,és tényleg defektet kaptak bent,ki is cserélték ezért 3,5 perc hátrányba kerültek velünk szemben.Legbelül iszonyatosan megkönnyebbültünk de nem szerettem volna sem elkiabálni,sem magunkat elbízni hiszen még célba kellett érni és pontot is szerezni gyakorlatilag hiba és defektmentes autózással ami ilyen körülmények között azért nem tűnt sétagaloppnak.
A nap utolsó gyorsaságija az új pályán sötétben került sorra ,itt sikerült szenzációs autózással a kategória 2. helyén célbaérni,így a nap végén a kategória 4.helyén 10 másodpercre a harmadik helytől tettül park farme-ba az autót.
Másnap szintén keményen mentünk és tartottuk helyünket.Mivel Fenyvesiék Golf Kit-Car-ja megállt (nagyon sajnálom őket mert idén egy versenyen sem értek célba)így a harnadik helyen haladtunk majd a következő pályán Hering Gyula csúszott előttünk árokba és bár folytatták a versenyt de 2 perccel lemaradva követtek bennünket.Nagyon uralkodni kellett magunkon de az utolsó körben is sikerült hibamentesen és számolási hibát sem vétve célba érni a második helyen de még ekkor sem tudtam sem elhinni,sem feldolgozni az eredményt.A céldobogón a szervízcsapat pezsgőben fürdetett de ez igazából az ő érdemük is hiszen rengeteget dolgoztak és támogattak bennünket technikailag és lelkileg is.(erre különösen én szorultam)

Ui: Bár nagyon nehezen de meg kellett hozzam a döntést miszerint jövőre nem folytatom próbálok a háttérből segíteni ha kell,úgy érzem elfáradtam,nem szeretném megvárni a harmadik hibámat.
Nagyon köszönöm Ifj KANYIK ANTINAK a bizalmat ,a hihetetlen élményeket, KANYIK ANTALNAK a rengeteg segítséget és támogatást (különösen a nehéz időkben)KANYIK ANITÁNAK a finom szendvicseket és a gondoskodást a szervízparban.
Balló Pálnak a rengeteg poént és a szakmai segítséget(sose leszek olyan jó navigátor mint ő) Bódi Gábornak és Konkoly Balázsnak az önzetlen munkát és a pezsgőfürdőket Soha nem felejtem ezeket az éveket.