Bekapcsolt az „etap” program

Ifj. Kanyik Antal- Endrész István
Fiat Stilo Abarth A7


Fordított rajtprogram


Ifj. Kanyik Antal:
„ A prológ rajtja után minden rendben volt, az autó fantasztikusan ment. Úgy féltávnál vettem észre, hogy elszállt az erő. A hátralévő szakaszt elspóroltuk, és befejeztük a prológot. Az Egerbe vezető úton az autó magához tért, és úgy érkeztünk a rajtdobogóhoz, mintha soha semmilyen baj nem lett volna. A belvárosi rajtceremónia fantasztikus volt, az a sok ember… Pisti még viccelődött is vele, hogy úgy érezhetjük itt magunkat, mintha mondjuk a korzikai világbajnoki futamon lennénk, akkora a tömeg és a csillogás. Nagyon jó érzés volt.
Visszatérve az autóhoz, éjjel átvizsgálta a csapat, akkor minden jól működött. A reggeli első gyorsaságin ismét jelentkezett a probléma, elfogyott a motorból az erő. Átszenvedtük magunkat a gyorsaságin, az etapon pedig ismét rendesen működött a Stilo. A következő két szakaszt szintén végigszenvedtük. A szervizparkban a fiúk kicserélték a fojtószelepet, de sajnos ezek után sem talált magára a kocsi. Menni akartunk, hogy megtaláljuk a hibát, ami csak versenytempóban jött elő. A következő szervizben további alkatrészcserék történtek, ilyen sorsra jutott az AC, a befecskendező sor, gyertyák és jeladók. Emiatt a „nagyobb” szerviz miatt kicsit ki is késtünk a kijárati időellenőrzőből. A következő körre vittünk magunkkal trafót, valamint egy befecskendező sort is, ami jól is jött. A szervizparki csere során három hengeres lett a motor, így az út szélén mi magunk orvosoltuk a bajt. Ez volt az utolsó reményünk, de nem változott semmi. Féltettük a motort, ezért a kiállás mellett döntöttünk.    
Az autó hibájára műhely körülmények között fog fény derülni, és teljes erődobással készülünk a miskolci hétvégére.


Köszönjük a szervizcsapat emberfeletti munkáját, valamint támogatóink segítségét, hogy rajthoz állhattunk az egri versenyen.


Endrész István:
„Bár úgy érzem, lelkiismeretesen felkészültünk, a technika csúnyán kibabrált velünk. Már a prológ felénél csökkent teljesítményen üzemelt az autó. A csapat ezt követően átvizsgálta azt, de mindent rendben találtak. Egyedül a benzinre gyanakodtak, ezért versenybenzint kapott a Stilo.
Az első gyorsasági szakasz harmadik kilométerénél újra jelentkezett ugyanez a probléma, elszaladtak a lovak. Az autó csak az etapon viselkedett normálisan, de amint „meglátta” a gyorsasági rajt táblát, rögtön visszavett. Hihetetlen volt. A szervizparkig így szerencsére eljutottunk, a fiúk minden gyanúsnak ítélt alkatrészt kicseréltek, de nem találtunk megoldást a bajra. A nagyobb baj elkerülése végett úgy döntöttünk, inkább kiállunk a versenyből. Féltünk a nagyobb műszaki hibától, illetve nem szertettünk volna csalódást okozni a szurkolóknak. Most minden energiánkkal azon vagyunk, hogy megtaláljuk és kijavítsuk a „rejtélyes” hibát, és újult erővel készülünk a miskolci futamra.
Köszönjük a csapat kitartó munkáját, valamint támogatóink segítségét. Sajnáljuk, hogy a bemutatkozó versenyünk ilyen rövidre sikerült, és bízunk benne, hogy a későbbiekben kárpótolni tudunk mindenkit.”


Forrás: Kanyik Rallye Team