Tanulságos versenyen vagyunk túl

Ifj. Kanyik Antal- Endrész István
Fiat Stilo Abarth A7


Nem alakult szerencsésen az ifj. Kanyik Antal - Endrész István kettős miskolci versenye, hiszen defekt, defekt hátán sújtotta őket. Emiatt több percet hagytak bent a gyorsaságikon, így végül a kategória hatodik helyén, hat ponttal gazdagodva fejezték be a futamot.


Ifj. Kanyik Antal:
„A pénteki prológ nagyon jó volt, nagyon jó érzés volt ennyi ember előtt autózni. Mindig is vártam ezt az alkalmat, hogy a miskolci salakpályán körözhessek.
A versenyünk már máshogyan alakult. Az első gyorsaságin, a szénégetőnél megriogattam a nézőket. Felhordásos volt a kanyar, én pedig harmadik telin érkeztem ide. Csúszkáltunk rendesen, de megfogtam az autót. A nézők biztos, ami biztos, már ugrottak előlünk, de szerencsére hiába, mert nem kerültünk túl közel hozzájuk.
A következő, sajókazai szakaszon, annak az utolsó harmadában egy árokba csúsztunk az autó hátuljával, emiatt a gumi lefordult a felniről. Így gurultunk ki a gyorsról, szerintem kb. tíz másodpercet hagyhattunk bent. A hetedik gyorsaságiig ezeket leszámítva más kalandunk nem történt. Ott aztán folytattuk az „élményszerzést”. Bódvalenkén egy J2-es kanyarban előttem volt egy nagy szikla, a bal első kerékkel már nem tudtam kikerülni, és átmentünk rajta. Az eredmény egy defekt lett. Megpróbáltunk ezzel kimenni, de eltört a felni, és így ki kellett cserélnünk. Ezzel azonban nem úsztuk meg a történteket, a felni ugyanis beszorult, és nem fértünk hozzá. Hat percet töltöttünk emiatt a gyorson, ráadásul az időeredményünkön kívül a felnitöréses defektet a lökhárító, a sárvédő, a küszöb, az ajtó, sőt, még a visszapillantó tükör is bánta. Az anyagi kár jelentős- ahogy szokták mondani.
Az első nap, ha nehezen is, de célba értünk. A negyedik helyről visszaestünk a kategória utolsó, tizedik helyére.
A vasárnapot az előző nap történtek miatt a tesztelésnek szántuk, de tovább folytatódott a kálváriánk. Az első gyorsaságin leesett az eső, majd ismét egy defektet kaptunk. Az egyik kanyarban kerestem a nyomot, amikor kezdtem levágni a kanyart, odavertem az autó bal elejét. Egyértelműen az én hibám volt. Félreálltunk, kicseréltük a kereket, ezt újabb négy percünk bánta. A nap további részét a hátrányunk csökkentésére tettük fel, a nap végére öt percet „sikerült” ledolgoznunk, ezáltal kategóriánk hatodik helyén értünk célba. Ez a három pont is értékes lesz az év végén.
Elég „zsigulisan” vezettem még az autót, aminek a nézők biztosan örültek, a csapat órája kevésbé.
A következtetéseket levontuk, sokat kell még tanulnunk. Teljes erőbedobással készülünk az első murvás versenyre.”


Endrész István:
„Tanulságos verseny volt. A sok felhordás miatt nagy volt a defektveszély, mi három defektet kaptunk, ebből kétszer bent a gyorsaságin cseréltünk kereket. Az egyik esetben a felni is eltört és szétverte a körülötte lévő elemeket (sárvédő, lökhárító, küszöb, a féltengely porvédője, tükör). A kategória negyedik helye körül állhattunk ekkor.
Az autó a mi általunk okozott hibák kivételével tökéletesen üzemelt. Még maradt bennünk a zsigulis korszakból, sokszor érkeztünk keresztbe a pálya szélén állók nagy örömére. Ahogy Anti is mondta, ez az időnkön is meglátszott.”


Kanyik Antal, csapatvezető:
„Nem volt elvárásunk a helyezést illetően, hiszen a rövidre sikerült egri futam után még gyűjtenünk kell a kilométereket a tapasztalatokkal együtt. Antiékból és az autóból is van még mit kihozni, bár hozzáteszem, a Stilo most mutatta az eddigi legjobb formáját a magyar pályákon. Kétszer ment most kategória harmadik, és kétszer kategória negyedik legjobb időt. Ez bíztató számunkra. A defektekről pedig csak annyit, hogy ezek elkerülésének is megvan a maga technikája, amit még el kell sajátítania a pilótának. Tanulnia kell még.”


Köszönjük a szervizcsapat tagjainak a munkát (sokat adtunk nekik), hogy a defekt után talpra tudták állítani a sérült autót, valamint akik lehetővé tették, hogy a Stilo üzembiztos legyen.
Valamint köszönjük régi (OMV Hungária, Schön Gumi Szerviz, Trantor Informatikai Kft., Exclusive Change) és új támogatóinknak, hogy rajthoz állhattunk ezen a versenyen is.
Új támogatóink között köszönthetjük: a Pentolt Kft. (tűzvédelem, biztonságtechnika, épületautomatika), a Carakter Bt. (olasz autóbontó), valamint a Brother cégeket.